אורפיאוס ואורידיקה, מיצב פיסולי שנבנה לתערוכה זו, עשוי יציקות
של חלקי גוף מאלומיניום וכבלי פלדה. הפשטה של שתי דמויות מטפסות על קיר הנותנת
ביטוי לדינאמיקה של שריר בתנועה. לקיר שני פנים: חומת מגן ובה-בעת גם מכשול
ומעצור. במיצג עוסק ראוכוורגר בזיכרון כקיר חוסם- מחד
הזיכרון של עברנו ושל קרובינו חיוניים לזהותנו העכשווית, ומאידך זיכרונות הם אשליה
של נגישות אל עברנו. המייצג הוא המטפורה הגלומה בסיפור המיתולוגי על אורפיאוס
היורד לשאול להביא משם את אהובתו המתה.
לטענת ראכוורגר לרובינו קשה להעלות
בזיכרוננו בדייקנות אירועים שהתרחשו בשבריר שנייה, כמו עקבות טיפה הפוגעת במים. ככל
שנרחיב את טווחי הזמן, ילכו ויישכחו עד להיעלמם הפרטים הקטנים על משמעותם, ויישרדו
רק הסיפורים השלמים. האנשים ופרטי חייהם וגורלם יישכחו, ותיזכרנה רק התנועות
ההיסטוריות, הגיאולוגיות והבין-כוכביות.
בתערוכה מוצגים בנוסף, שלושה
פסלים עשויים שַׁיִש ורוד וחלקי יציקות אלומיניום. את מיומנויות הפיסול רכש
ראכוורגר ברומא שם נחשף לטכניקות פיסול קלאסיות, ופסליו שופעי רגישות, תשוקה ודינאמיות,
בהם ניכרת זיקתו לרודן. את השיש לפסלים קיבל ראוכוונגר מאביו המנוח והפסלים משמשים
לו כמחווה.
ראוכוורגר, חובש קרבי ותלמיד מדעי המח, מייצר
באמצעות יצירותיו דיון בזעזוע המפגש עם המוות. ראוכוורגר מנסה לייצר אובייקטים
האמורים לשרוד יותר מגופו בר החלוף.
talrauch@gmail.com
talrauch@gmail.com